Billigst på PriceRunner

Reklamation eller returnering

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes kontakte os for at få oprettet en reklamationssag, inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

For de produkter der er påført et serienummer, er det vigtigt at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til stede på produktet, kan det være svært for os at behandle din reklamation.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.

Er varen defekt:

Er din vare fejlbehæftet eller defekt på nogen måde bedes du oprette en reklamationssag.

Husk ALTID at rengøre dit produkt, så det kan diagnosticeres, inden du sender/afleverer det til os, da produktet ellers vil blive afvist af diverse serviceværksteder. Hvis ikke dit produkt er rengjort ved modtagelse på værkstedet, vil der blive pålagt et diagnosticeringsgebyr. Dette gebyr kan variere i pris, da det er afhængigt af produkt og serviceværksted. Typisk ligger det i et prisleje mellem 150 - 399 kr.
Hvis du indleverer din iPhone, så vær opmærksom på, at "Find My iPhone" skal deaktiveres, for at serviceværkstedet kan åbne produktet. Dette er af sikkerhedsmæssige årsager. 
Læs hvordan du slår "Find My iPhone" fra her 
https://support.apple.com/da-dk/guide/icloud/mmfc0eeddd/icloud

Der ydes 24 måneders reklamationsret til private og 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder (Business to business).

 

OBS!
Grundet teknisk fejl, så kan man desværre ikke oprette en reklamation via vores hjemmeside. 

Vi skal derfor bede jer om at skrive til vores kundeservice mail med følgende informationer:

- Fulde navn
- Adresse (den adresse som produktet skal sendes retur til efter reparation)
- E-mail
- Telefonnummer
- Faktura-/ ordrenummer
- Detaljeret fejlbeskrivelse

 

Lige så snart vi har modtaget din mail med følgende informationer, så sørger vi for at få lavet en returseddel til dig og sender det til din mail.
 

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Ønsker du at returnere et produkt:

Har du fortrudt købet, har du 14 dages returret. Bemærk du kan som udgangspunkt ikke returnere defekte produkter.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb via mail eller telefonisk, så har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vær opmærksom på, at vi kræver varen er ubrugt. Vi anbefaler derfor kun du vurderer varen visuelt, og afprøvning er kun efter aftale. Vi forbeholder os retten til at nedskrive returbeløbet ved fjernet plastik, etiketter og lignende der får varen til at fremstå brugt.

Er du i tvivl om, hvorvidt produktet er ubrugt er du velkommen til at ringe til os på: 70206686 

For benyttelse af returret kræves det at varen tilbageleveres i samme stand og mængde.
Der kan forventes afslag i prisen ved kreditering, hvis varen ikke er i samme nye salgsbare stand, som da den forlod Befro.
Vær opmærksom på, at vi kræver varen er ubrugt. Vi anbefaler derfor kun du vurderer varen visuelt, og afprøvning er kun efter aftale.

Vi forbeholder os retten til at nedskrive returbeløbet ved fjernet plastik, etiketter og lignende der får varen til at fremstå brugt.

 

Send varen du returnerer, samt returdokumentet til følgende adresse:

Befro ApS
Gunnar Clausens Vej 58
8260 Viby J
Mrk: Returvare + ordrenummer



Bemærk du selv afholder omkostningerne i forbindelse med returnering.
Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse. Vi anbefaler PostNord, GLS eller Bring. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.




Hvor længe går der før pengene bliver udbetalt:
Efter vi har konstateret varen er ubrugt udbetales beløbet.

Pengene bliver som udgangspunkt overført til betalingskortet brugt ved bestilling. Typisk tager det kun 1-2 bankdage fra vi modtager varen til du har pengene på dit betalingskort. 

Du kan også vælge at angive et kontonummer og registreringsnummer. Typisk tager en bankoverførelse 5-10 bankdage.

Gode råd, når du returnerer en vare

  • Gem for en sikkerheds skyld brugsanvisninger, mærker, formstøbt plast og lignende, så kan sælgeren få det hele tilbage.
  • Send varen retur på en forsvarlig måde.
  • Sørg for at få en kvittering fra posthuset, så du har dokumentation for at varen er afsendt.
  • Sælgeren har en frist på 14 dage til at betale pengene tilbage fra du har dokumenteret, at du har sendt pakken eller at de har modtaget pakken.


Der ydes ingen returret til erhvervskunder (Business to business).

Skriv gerne en email til kundeservice@befro.dk for mere info 

 

Newsletter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Og vær blandt de første til at få rabatter, høre om alle
vores gode tilbud, nyheder og meget mere!